Monday 12 May 2014

Dear Friend,


“So, I guess we are who we are for a lot of reasons. And maybe we'll never know most of them. But even if we don't have the power to choose where we come from, we can still choose where we go from there.” 

This is my favourite, quote from the book," The Perks of Being a Wallflower". I can easily say, this one of my favourite books, I have ever read in my whole life. It took me so long, to finally buy the book. I don't know why.  Since the book called " Before I die" or " The Faults in Our Stars", I thought nothing will make me so emotional. I was wrong, very wrong. When I've started reading it, I've read it like all the books before, but after 5 or 6 chapters I read it so slow so I can enjoy every single letter Charlie wrote. I don't want to tell you, what is the book about. I want you to go and read it yourself. It's worth it, I swear. 
The main reason, why I loved this book is because I can see myself and my life's reflection in Charlie. 
The way he writes the letters. It's so familiar. 


"Jesteśmy tacy, jacy jesteśmy z wielu powodów. Być może nigdy nie odkryjemy większości z nich. Ale nawet jeśli nie mamy wpływu na to, skąd pochodzimy, do nas należy wybór, w którą pójdziemy stronę."

Jest to mój ulubiony, cytat z książki "Charlie". Mogę z łatwością powiedzieć, że jest to jedna z moich ulubionych książek, które przeczytałam w całym moim życiu. Zajeło mi to dość sporo czasu, żeby w końcu iść i kupić tę książkę. Nie mam pojęcia dlaczego. Od przeczytania książki pod tytułem "Zanim Umrę" lub "Gwiazd Naszych Wina", myślałam że nic nie sprawi że będę tak emocjonalna. Myliłam się, bardzo się myliłam. Kiedy zaczęłam ją czytać, było tak jak każda, inna książka ale po 5 lub 6 rozdziale, czytałąm ją tak powoli żebym mogła delektować się każdym listem który napisał Charlie .Nie chcę zdradzić Wam, o czym jest tak książka. Chcę abyście poszli i sami ją przeczytali. Warto, obiecuję. Główną przyczyną dla której kocham tą książkę tak bardzo jest to, że mogę zauważyć siebie i odbicie mojego życia w Charlie. W to w jaki sposób pisze listy. Bardzo znajome. 


What makes it easy to ready, is that the book is wrote in letters. Charlie writes the letters to his 'friend', which is you ( the reader). I think, it's great idea, as you have very good connection with the main character. 
We can all relate to Charlie, and you will find that part in book, which makes you feel like Charlie. It won't be him writing the letter, it will be you reading your old letter. That's exactly how I felt. The movie was just cherry on top of the cake. So, if you still have not read it yet, don't wait any longer. 

To co sprawia, że czyta się tę książkę bardzo łatwo, jest to że napisana jest w listach. Charlie pisze listy do swojego ` przyjaciela`, czyli Ciebie (czytelnika). Myślę że jest to świetny pomysł, ponieważ mamy łączność z głównym bohaterem. Wszyscy możemy odnieść się do postaci i znajdziesz zakątek w książce , który sprawi że poczujesz się jak Charlie. To już nie będzie on pisał listy,tylko Ty będziesz czytać swoje stare listy. Właśnie tak czułam się ja. Film, był tylko wisienką na torcie.  Więc, jeśli jeszcze nie przeczytałeś/aś jeszcze tej książki, nie czekaj dłużej.




Love always,
Paulina














4 comments:

  1. Książka już jest na mojej liście do przeczytania. Bardzo lubię książki z przesłaniem. Z mojej strony polecam Ci Listy starego diabła do młodego autorem jest C. S. Levis oraz film Listy do Pana Boga.
    Pozdrawiam
    p.s. U nas jest pewnie prawdziwa angielska pogoda, pada co 15-20 minut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Serdecznie polecam. Dziekuje za polecenie, jak tylko bede miala okazje kupic polskie ksiazki to nie zapomnie o tych dwuch.

      U nas pogoda jak narazie dopisuje, nie pada az tak czesto i nawet swieci slonce :)

      Pozdrawiam

      Delete
  2. Gwiazd naszych wina.. miałam wybrać się do kina na film, ale chyba jednak jako pierwszą przeczytam książkę, a ta o której piszesz będzie kolejną ;) Często mam ochotę cos przeczytać a kompletnie nie wiem co, teraz już na jakiś czas problem z głowy ;)

    Pozdrawiam
    perfectlyimperfect92.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. 'Gwiazd naszych wina', jest niesamowita książka! Przeczytałam ja w 2 dni. Tak samo było z 'Charlie'. Serdecznie polecam!

    ReplyDelete

Thank you all for the comments. It's very important to me, if you leave your opinion.